Stijfheid

Ervaar je veel stijfheid en wil je dat verminderen? Het is belangrijk om na te gaan waar dit vandaan komt, zodat je daar de juiste oplossing bij kunt vinden. Stijver worden we allemaal, maar bij de een gaat dat sneller dan bij de ander.
Wellicht heb je al meerdere dingen geprobeerd en merk je dat krachttraining niet goed werkt. Als je stijfheid wilt verminderen lijkt krachttraining interessant, maar dat kan juist blessure in de hand werken. Krachttraining op een verkeerde manier zal vooral averechts werken.

Stijfheid bij opstaan en na zitten

Veel mensen ervaren stijfheid in twee situaties:

  • Stijfheid bij opstaan uit bed
  • Stijfheid na (lang) zitten

Heb jij last van je spieren bij het opstaan of als je een tijdje hebt gezeten? Met name zitten is een boosdoener van veel stijfheid. Als je veel zit worden de spieren korter, net als wanneer je teveel aan (verkeerde) krachttraining doet. Om het stijve gevoel te verminderen zal je op een andere manier moeten bewegen en trainen.

Stijfheid verminderen: aan de slag

De oplossing om stijfheid te verminderen ligt in mobilisatietraining. Ik gebruik onder andere een foamroller en SMR-ballen, om de spanning uit je spieren te halen. We gebruiken mobilisatie-oefeningen om de spieren meer op lengte te brengen, zodat je veel minder stijfheid zal ervaren. Je stapt bij het opstaan makkelijker uit bed en zal makkelijker opstaan als je langere tijd in een stoel hebt gezeten.

Moeite met opstaan of zit je veel? Ontdek wat ik voor je kan betekenen, zodat je minder stijfheid zal ervaren.

Kennismaken of gratis proefles

Op zoek naar personal trainer in de omgeving van Alkmaar en Heerhugowaard? Neem contact op om vrijblijvend kennis te maken of voor een gratis proefles via:

info@remcobakkerpersonaltraining.nl

+31 (0)6 268 311 83

of via het contactformulier.

Ik ga als personal trainer en voedingsdeskundige graag met je aan de slag.

© 2018 Remco Bakker Personal training - KVK: 66733642